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スケッチ旅行

真鶴半島へスケッチ旅行に行った。

高台の宿から見下ろした港町を一枚描いた。

久しぶりのスケッチ。

目に映るイメージと雰囲気を、感じたままに紙にぶつけた。

描き終えると、中川一政美術館へと、友人とともに行った。

中川一政の絵は、感じたままに、絵筆を走らせ、フォルムも地平線もうねったり歪んだりしている。

少し陰鬱な雰囲気のある鮮やかな色。

静物や、風景、人物は、これでも良いんだという事を強烈に教えてくれた。

自分も感じたままに風景を描いたが、これでも良いんだという確信を得た。

抽象画を描く者にとって、風景画は心に感じた風景を支持体に映さなければならない。

その場の臨場感を生き写したような一枚が描けたのなら良かったと思う。

作品発表会ではとても好評を得た。

 

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Sketch Travel

 

 

I went sketching to the Manazuru Peninsula.

I draw a port town looking down from the high-rise cottage.

A sketch after a long absence.

I hit the paper with the image and the atmosphere reflected in my eyes, feeling it.

When I finished drawing, I went with my friend to Nagakawa Kazuaki Art Museum.

Nakagawa Kazumasa 's picture, while feeling, runs a paintbrush, both the form and the horizon are distorting and distorting.

Vivid color with a slightly depressed atmosphere.

Still things, landscape paintings, and portraits taught me strongly that this is also good.

I also felt the scenery as I felt, but I got confidence that this is also good.

For those who draw abstract paintings, landscape paintings must reflect the landscape they feel in their minds on the support.

I think that it was good if it was possible to draw a piece that lived a realistic sensation on the spot.

I got very popular at the work presentation.