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「作品の作り方」

「CROSS」 B4
「CROSS」 B4

「作品の作り方」

 

 

文章も絵も、何にもない頭から捻り出してやっと出来る。

決してアイデアが豊富な訳ではない。

日々考えあぐねて、ある時エイっと出す。

1秒前までは思いつかなかったのに、天啓を授かりいきなり思いつくこともある。

また、集中し、余計なことをシャットダウンし、静かな情熱の中であぶり出すこともある。

 

何かを思ったからといって、それがそのまま書き言葉になる訳ではない。

また想像がそのまま絵に描ける訳でもない。

思ったら、紙に書いてみなくてはどんなフレーズになるかもわからないし、描いてみないことには色も形もわからない。

そんな行き当たりばったりの状態の中で、私は作品を制作している。

 

私のするべきことは、体を動かし手を動かすこと。

文字にし、線にし、色と形ににすることで、その時初めてわかるのだ。

ああ、これが作りたかったのだ。と。

そういう風に行動しながら作品を作っているのである。


"How to make a work"

 

 

I can barely twist sentences and pictures from my empty head.

It's not a lot of ideas.

I think about it every day, and at one point I put it out.

Sometimes I couldn't think of it until a second ago, but I was given a revelation and suddenly came up with it.

I also concentrate, shut down the extras, and spill out in a quiet passion.

 

Just because I think of something doesn't mean it's a written language.

Also, the imagination cannot be drawn as it is.

When I think about it, I don't know what kind of phrase it will be without writing it on paper, and I can't understand the color or shape without drawing it.

In such a random situation, I am making a work.

 

All I have to do is move my body and move my hands.

By making it into letters, lines, colors and shapes, I can only understand it then.

Oh, I wanted to make this!

I make works while acting like that.