「3日目に大作に着手」
キャンプ場3日目の朝は素晴らしく晴れ渡った。
6時40分、日の出と共に外に出て敷地内を歩いた。
ひんやり寒いが空気はとても澄んでいる。
美味しい空気はさすが山である。
落ち葉の黄色い絨毯をザクザクと踏み締め、葉っぱの落ちた裸の木々に囲まれて感慨に耽る。
葉のない木々の間からは青空が開け、遠くには雪を被った白い甲斐駒ヶ岳が見える。
朝日に照らされて雪山がオレンジ色に輝いている。
今しか見れないその美しい光景に嬉しいため息をついた。
今日は大作F100号を木炭で下描きしようかと思っていた。
そこで、アトリエ棟から先月張った100号を持ってきて、演芸場棟の前にコンクリートのブロックで足元を作って立てかけた。
折りたたみ椅子を持ってきて土の上に設置して、真っ白なキャンバスの前に座る。
さて、始めるか。。。
実はキャンプ場の入り口に対面している家々からは、それが丸見えで、見られながら描くことにもなる。
それが見せ物のようでとても緊張する。
山で100号を1人で描くのを、背後から見られてしまう訳だ。
まあ、私たち日本芸術村の者が怪しい者でないことの証明になるのだし、ここで芸術家が絵を描いていることの宣伝にもなるのかと思えば、一石二鳥である。
呼吸を整える。
木炭を右手に、描きながら体を支える杖を左手にして、あっという間に体全体を使って描き上げてしまった。
30分くらいでできてしまっただろうか。
うん、なかなか良い。
見事、「日本芸術村」を描いた半抽象画が出来上がった。
実は、東京銀座にあるギャラリー暁のホームページ制作の仕事も、実は遠く離れたこの山梨県芸術村で行っている。
本当のリモート労働である。
何度も間違えて修正し、やっと今週のページが出来上がった次第である。
後は、客室準備や、管理棟のベランダ大掃除など、キャンプ場業務もこなし長い1日を過ごした。
ああ、芸術家としても、ウェブデザイナーとしても、キャンプ場管理人としても、今日は良く働いたなあ。
"Starting a masterpiece on the third day"
The morning of the third day of the campsite was wonderfully sunny.
At 6:40, I went out at sunrise and walked around the premises.
It's chilly but the air is very clear.
The delicious air is truly a mountain.
The yellow carpet of fallen leaves is crunchy, and I am deeply moved by being surrounded by bare trees with fallen leaves.
A blue sky opens between the trees without leaves, and in the distance I can see Mt. Kaikoma, which is covered with snow.
The snowy mountains are shining orange in the morning sun.
I sighed happily at the beautiful sight that can only be seen now.
Today I was thinking of drafting the masterpiece F100 with charcoal.
So, I brought the No. 100 stretched from the atelier building last month and leaned against it by making my feet with concrete blocks in front of the theater building.
Bring a folding chair, place it on the soil, and sit in front of a white canvas.
Well, do I want to start? .. ..
Actually, from the houses facing the entrance of the campsite, it is completely visible and y I can draw while being seen from there.
It's like a show and I'm very nervous.
I was seen my drawing of No. 100 alone in the mountains from behind.
Well, it's a proof that we, the people of the Japanese Art Village, aren't suspicious, and if we think that it's also a promotion of the artists drawing here, we'll get it twice.
I adjust my breathing.
With charcoal in my right hand and a wand that supports my body in my left hand, I quickly drew with my entire body.
Was it done in about 30 minutes?
Yeah, it's pretty good.
A semi-abstract painting depicting the "Japanese Art Village" was completed.
Actually, I also do the work of creating the homepage of Gallery Akatsuki in Ginza, Tokyo, in this art village in Yamanashi prefecture, which is far away.
Real remote labor.
I made many mistakes and corrected it, and finally this week's page was completed.
After that, I spent a long day doing campsite work such as preparing rooms and cleaning the balcony of the administration building.
Oh, I worked hard today as an artist, a web designer, and a campsite manager.